Huby Mobilności otwierają nowy rozdział w miejskiej komunikacji

Materiał informacyjny Huby Mobilności
  • Polski start-up Huby Mobilności rozpoczyna wdrażanie innowacyjnej formuły transportowej dla biurowców, centrów handlowych i osiedli mieszkaniowych
  • Specjalnie zaprojektowane węzły parkingowe przy nieruchomościach, opcjonalnie wyposażone też w infrastrukturę ładowania, zaoferują błyskawiczny dostęp do bogatej floty pojazdów współdzielonych - elektrycznych hulajnóg, skuterów i aut na minuty
  • Pierwszy w Polsce Hub Mobilności ruszył dziś oficjalnie w jednej z największych w kraju dzielnic biznesowych - na warszawskim Służewcu, przy biurowcu Adgar Plaza. Znalazły się tam pojazdy Traficar, Dott i blinkee.city

Transport współdzielony łączy zalety komunikacji zbiorowej oraz indywidualnych środków lokomocji, unikając zarazem ich wad. Model ten ma szczególną wartość dla nieruchomości przyciągających intensywny ruch - biurowców, centrów handlowych, osiedli czy hoteli. Skuteczny mariaż transportu współdzielonego z branżą nieruchomości jest ideą stojącą za Hubami Mobilności - polską firmą, która ma ambicję zrewolucjonizowania miejskiej mobilności i wniesienie istotnego wkładu w jej równoważenie.

Rozwiązanie stworzone przez Huby Mobilności to specjalnie zaprojektowany obszar parkingowy, koncentrujący bogatą ofertę współdzielonych środków transportu, od wynajmowanych na minuty elektrycznych hulajnóg i skuterów, po samochody carsharingowe. Zasilanie dla bezemisyjnych pojazdów zapewnią ładowarki. Użytkownicy szybko i łatwo odnajdą preferowany środek transportu, a przestrzeń przy nieruchomości dodatkowo zyska uporządkowany charakter.

- Dla naszych najemców oraz ich pracowników, gości czy klientów Hub Mobilności oznacza wartościowe udogodnienie transportowe, ułatwiając komfortowy, indywidualny dojazd do samego obiektu, bez konieczności szukania miejsca do zaparkowania. Znacząco podnosi to atrakcyjność nieruchomości. Nasze zaangażowanie w ten projekt jest jednak także wyrazem poczucia odpowiedzialności za zrównoważony rozwój biznesowego Służewca i całego miasta. Mówimy bowiem o rozwiązaniu przyczyniającym się do redukcji korków, problemów parkingowych i zanieczyszczeń powietrza – wskazuje Robert Włoszek, dyrektor operacyjny Adgar Poland.

W miejskim trendzie smart mobility

Użytkownicy pierwszego polskiego Hubu Mobilności znajdą w nim współdzielone samochody Traficar, elektryczne skutery na minuty blinkee.city, a także e-hulajnogi Dott.

- Na całym świecie trwają poszukiwania rozwiązań czyniących transport miejski bardziej zrównoważonym i ekologicznym. Należą do nich mikromobilność i współdzielone elektryczne hulajnogi, które są bezemisyjnym środkiem transportu, pomagającym zmniejszać ruch zmotoryzowany. Huby Mobilności, jako element innowacyjnej infrastruktury miejskiej, idealnie wpisują się w trend smart mobility – mówi Borys Pawliczak, dyrektor generalny Dott w Polsce.

- W czasach zagrożeń epidemicznych współdzielone elektryczne jednoślady pozwalają zachować zdystansowanie społeczne w znacznie większym stopniu niż transport zbiorowy. Zależy nam na tym, aby pracownicy wracający do biur po pandemii mogli podróżować w sposób bezpieczny, a zarazem by miasto uniknęło groźby zakorkowania, związanej z masowym porzucaniem komunikacji publicznej na rzecz prywatnych aut – mówi Marcin Maliszewski, prezes blinkee.city.

- Celem Traficara od zawsze było bezpieczeństwo i komfort użytkowników. Pandemia, z którą przyszło nam się zmierzyć, sprawiła, że kładziemy na to jeszcze większy nacisk. Stale rozwijamy usługę o nowe pojazdy czy poszerzamy strefę działania, aby nasi klienci mogli korzystać z nich, gdy tylko tego potrzebują, a udostępnienie miejsc parkingowych dla Traficara w Hubie Mobilności wpisuje się w nasze wartości i z pewnością będzie dla naszych klientów wartością dodaną – ocenia Konrad Karpiński, COO Traficar.

Nowy standard dla obiektów komercyjnych

Z badań wynika, że na jeden pojazd współdzielony przypada blisko 100 użytkowników, a jedno auto współdzielone może zastąpić 7-11 samochodów prywatnych. We flotach operatorów sharingowych 90% stanowią pojazdy nieemitujące spalin . Współdzielona mikromobilność (e-hulajnogi, skutery, rowery) stanowi też doskonałe rozwiązanie na tzw. pierwszą/ostatnią milę, czyli początkowy/końcowy etap podróży.

Na czele Hubów Mobilności stoi Adam Jędrzejewski, szef Stowarzyszenia Mobilne Miasto i propagator idei współdzielonej mobilności. Udziałowcem w spółce jest Vooom - platforma typu MaaS (Mobility-as-a-Service) oferująca miastom multimodalny planer podróży oraz integrująca w jednej aplikacji różne pojazdy sharingowe z transportem publicznym.

Celem warszawskiego start-upu jest uczynienie w przyszłości z Hubów Mobilności standardowego elementu infrastruktury nie tylko przy nieruchomościach komercyjnych czy mieszkaniowych, ale i przy kluczowych kompleksach miejskich, np. dworcach, innych ważnych węzłach przesiadkowych lub obiektach publicznych. Opracowany przez spółkę format pozwala na elastyczne dostosowanie hubu do indywidualnych potrzeb danego obiektu. Dzięki temu potencjał Hubów Mobilności to setki lokalizacji w największych polskich miasta.

Więcej informacji:www.hubymobilności.pl, [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto