Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wizualizacje i plejada gwiazd na otwarcie Stadionu Narodowego

Redakcja
Światła, lasery, tancerze tańczący według choreografii Michała Piróga, kreacja Macieja Zienia, koncerty Perfectu, Maanamu i Wilków. Co więcej oprawa muzyczna zapewniona przez Adama Sztabę. Cóż to za wydarzenie? Otwarcie Stadionu Narodowego w Warszawie.

Jak czytamy w serwisie gazeta.pl, konkurs na organizatora imprezy rozstrzygnięty został w poniedziałek. Zwycięzcą została firma Ars Communications, która organizuje m.in. tegorocznego sylwestra na pl. Konstytucji. Robiła to też w poprzednich dwóch latach. W tym roku odpowiadała też za ceremonię otwarcia Europejskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych na stadionie Legii. Firmę wybrało jury, w którym zasiadali m.in. Anda Rottenberg, była szefowa galerii Zachęta, oraz Krzysztof Materna, satyryk i fan futbolu.

- Głównym założeniem widowiska jest pokazanie nowoczesnego obiektu, który dzięki swojej wielofunkcyjności daje nieograniczone możliwości działań zarówno kulturalno-społecznych, jak również na płaszczyźnie biznesowej. Proponowany spektakl to poetycka opowieść, której trzonem jest idea nowoczesnego i otwartego państwa. Pokazane są pasje i marzenia ludzi, energia płynąca ze wspólnoty działań na tle życia codziennego mocno osadzonego w historii i tradycji. Wszystko ilustrowane muzyką, która staje się tłem oraz impulsem do pobudzenia wyobraźni - możemy przeczytać na stronie Stadionu Narodowego.

- Podczas tworzenia koncepcji Ceremonii Otwarcia Stadionu Narodowego kierowaliśmy się głównym celem: pokazaniem nowoczesnego wielofunkcyjnego obiektu, który powstał w kraju mocno osadzonym w historii i tradycji. Skupiliśmy się na nowym opowiedzeniu znanych historii, wyciągnięciu z tradycji ludowej jej widowiskowości, kolażu muzycznym i eksperymentach wizualnych z użyciem najnowszych rozwiązań technologicznych. Chcieliśmy podkreślić, że energia i siła otwartego europejskiego państwa to nierozerwalne połączenie nowoczesnych osiągnięć i dorobku kulturowego. Jednocześnie jednak pamiętaliśmy, aby stworzyć show - oryginalne i atrakcyjne w formie. Wszystko po to, aby zapewnić niezapomniane wrażenie podczas pełnego emocji widowiska - powiedział Sebastian Mikołajczak, ARS Communication.

Do konkursu zgłosiło się 27 firm, organizatorzy dopuścili 23, a ostatecznie wpłynęło 14 prac. W przedbiegach odpadła m.in. Telewizja Polska, która złożyła wybrakowany wniosek i nie uzupełniła go na czas.

kk

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto