MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd informuje przez Facebooka

Karolina Kowalska
Polskapresse
Aż 723 fanów ma na portalu społecznościowym Facebook.com organizowana przez Urząd Miasta akcja "Zima w mieście Warszawie", z której atrakcji mogą korzystać nie tylko uczniowie, ale wszyscy mieszkańcy. Dzięki koncie na Facebooku informacje o organizowanych w ramach akcji zajęciach, warsztatach, wykładach i seansach docierają do nich szybciej niż konwencjonalnymi metodami.

Do niektórych nawet od razu po umieszczeniu ich na stronie, przez powiadomienia przesyłane na komórkę. Jeden z organizatorów warsztatów zimowych przyznaje, że dzięki Facebookowi jego zajęcia cieszą się nieporównywalnie większą popularnością niż w latach poprzednich. - Informacja o tym, co robimy danego dnia, trafia do uczniów w atrakcyjniejszej, szybszej formie. Klikając na ikonkę "Lubię to!", dają rówieśnikom sygnał, że robimy coś fajnego, w czym warto, a nawet wypada wziąć udział. Zajęcia zajawione na Facebooku wydają im się trendy, jak cały portal - mówi organizator, który nie chce zdradzać swojej tożsamości. - A dorośli, którzy zazwyczaj Facebook mają włączony prawie cały czas, mogą z nami zaplanować wieczór - dodaje.

Potencjał Facebooka, najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie, który w Polsce ma dziś około trzech milionów użytkowników, dostrzega coraz więcej warszawskich firm i instytucji. W przeciwieństwie do Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego stołeczny Ratusz nie pokusił się o osobne konto, ale do "Przyjaciół" można dodać serwis "Kulturalna Warszawa", który w opisie przedstawia się jako "oficjalny kulturalny serwis stolicy Polski", który ma za zadanie "zapraszanie warszawian i turystów do uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych". Mający blisko 5 tys. fanów serwis informuje m.in. o spektaklu "Niespotykany przypadek Simona Mola", który 19 lutego wystawi Teatr Wolandejski przy Lachmana. Zamieszcza też linki do innych warszawskich serwisów, takich jak pierwsza polska telewizja internetowa Miasta w Komie (www.miastawkomie.pl) czy strony komercyjnej TVN Warszawa, która również jest na Facebooku. Nieoficjalne konto ma tu też dzielnica Bielany i dzielnica Wola.

Facebook powstał w 2004 roku jako portal studentów elitarnych amerykańskich uczelni, skupionych w tzw. Ivy League. Właściciele Facebooka zakładają, że do końca roku na ich portalu zarejestrowanych będzie 10 mln użytkowników z Polski. Więcej niż na Naszej-klasie, która ma 7 mln użytkowników.

Zobacz stronę Zimy w Mieście na Facebooku
od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto