Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Problem z budową kolejowej "ósemki". Odwołania i batalie sądowe mogą opóźnić przygotowania

jp
Znów są złe wiadomości dotyczące przygotowań do modernizacji głównych odcinków trasy numer osiem od Czachówka do Warki. Przesunięto termin otwarcia ofert przetargowych na zaprojektowanie i budowę trasy, a jeden z dwóch przetargów trafił do sądu, gdzie na rozstrzygnięcia być może trzeba będzie czekać miesiącami.

Zgodnie z planami sprzed 10 lat trasa miała być ukończona w 2012 roku. Niedawno ukończono modernizację trasy na kilkukilometrowym radomskim odcinku, trwa budowa na odcinku Warszawa Okęcie - Czachówek.

Najwięcej problemów dotyczy dwóch ostatnich odcinków - z Czachówka do Warki i z Warki do Radomia. Budowa ostatniego z tych odcinków jest najtrudniejsza, bo trasa w dużej części biegnie nowym śladem, w części trzeba zbudować drugi tor i nowy most kolejowy na Pilicy.
[podobne]
W październiku ubiegłego roku Maria Wasiak, ówczesna minister infrastruktury, ogłosiła w świetle kamer, że wszczęto już wszystkie procedury dotyczące modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia.

Termin przyjmowania ofert na jeden z dwóch przetargów przesunięto jednak z 16 listopada na 4 marca. Stało się tak dlatego, że dwóch oferentów zgłosiło swój protest w sprawie zapisu w ofercie przetargowej do Krajowej Izby Odwoławczej. Izba uwzględniła odwołanie, ale decyzja KIO wzbudziła z kolei wątpliwości prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który skierował sprawę do Sądu Okręgowego w Warszawie. To oznacza, że dopóki sąd nie rozstrzygnie sprawy, przetarg nie może być dokończony, a sprawa w sądzie może się ciągnąć miesiącami.

Jest jeszcze czas

- Terminy realizacji inwestycji nie są jednak zagrożone, bo dopiero w 2018 roku planujemy rozpoczęcie modernizacji linii numer osiem pomiędzy Czachówkiem a Radomiem - mówi Karol Jakubowski z biura prasowego spółki PKP PLK. Dodaje, że równolegle z prowadzonym postępowaniem przetargowym prowadzone są prace nad pozyskaniem decyzji środowiskowej. Nie ma to wpływu na terminy przetargu.

Cała trasa według obecnego harmonogramu ma być gotowa w 2020 roku. Na większej części trasy pociągi będą kursowały z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Podróż z Radomia do Warszawy Centralnej ma trwać około 70 minut.

Zobacz także: Zobacz też: Minister Maria Wasiak na remontowanym dworcu PKP w Radomiu / echodnia.eu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto