reklama

Najczęściej kupujemy w Biedronce, ale to Lidl jest naszym ulubionym sklepem

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (7 zdjęć)
75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym.Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. Warto zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek.

- Nie jest tajemnicą, że najchętniej i najczęściej kupujemy w sklepach Biedronka. Jest ich bardzo dużo, niemal 80 proc. Polaków robi zakupy w tych sklepach- mówi AIP Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry. - Ale jest też sieć Lidl, która ma kilkakrotnie mniej sklepów, ale liczba ich klientów przekroczyła już połowę wszystkich dorosłych Polaków- dodaje.

Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16 proc. dorosłych Polaków) i 4F (11 proc).
Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25 proc.), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37 proc.). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (30 proc.), H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.)- wynika z YouGov BrandIndex – polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego.

- Biorąc pod uwagę skalę sieci Lidl goni Biedronkę. Lidl jest naprawdę lubianą siecią, jeżeli chodzi o wizerunek pod kątem satysfakcji klientów. Ponadto Lidl bije na głowę konkurencyjne sieci spożywcze działające w Polsce pod kontem stosunku jakości do ceny- mówi.

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28 proc.) i Deichmann (15 proc.). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25 proc.). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (47 proc.), Nike (40 proc.) oraz Puma (36 proc.).

- Właściwie nie ma takiej sytuacji, żebyśmy sklepu nie lubili. Owszem są sklepy do których nie chodzimy, ale to wynika czasem z odległości, a nie zapominajmy, ze lokalizacja dla handlu jest kluczowa, czasem dlatego, że nie chcemy kupować w dużym sklepie i nie chcemy poświęcać na zakupy zbyt wiele czasu. Coraz częściej kładziemy nacisk na wygodę, a czasem po prostu jest to kwestia cen- podsumowuje Górnicka.

Materiał oryginalny: Najczęściej kupujemy w Biedronce, ale to Lidl jest naszym ulubionym sklepem - Strefa Biznesu

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

gdyby nie płatne parkingi przed lidlem na pewno częściej bym tam robiła zakupy ,a tak jadę tam gdzie parking jest bezpłatny .przecież płacę za towar wraz z parkingiem tak jak to jest w innych dyskontach

M
Marzena

Projekty Pepco nie mają podejścia do takiego Reserved, co dosyć oczywiste, skoro nie jest to sklep odzieżowy. Każdemu podoba się co innego, ale dla siebie wole kupić w lepszej marce.

O
Olciak

Mi tam się propozycje pepco nie podobają, zdecydowanie ładniejsze ubrania są w reserved.

G
Gość

Ja tam najczęściej buty i ubranie sportowe w Nike, jedzenie w Lidlu, a ubrań chyba najwięcej mam z Reserved i Mohito.

p
pawel

Wybierajcie polskie sklepy, nie ma co ładować kasy w obce spółki. CCC, LPP, Lewiatan!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3