Poprzednie dwie kampanie Stop Wariatom Drogowym zostały przeprowadzone w latach 2005 i 2006. Choć nie przekonały one wszystkich do bezpiecznej jazdy, po ich zakończeniu dało się zauważyć statystyczny spadek liczby wypadków i rannych.
– Celem pierwszych dwóch edycji kampanii było przede wszystkim pokazanie kierowcom nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych zachowań na drodze. Choć użycie w niej określenia „wariat drogowy” wzbudzało kontrowersje i dyskusje, ponad 88 proc. badanych stwierdziło, że jest ono właściwe dla kierowcy jadącego niebezpiecznie – mówi Piotr Glen, dyrektor ds. zaangażowań społecznych Fundacji PZU.
Miłość przemawia bardziej?
– Obecnie większość akcji związanych z promowaniem bezpieczeństwa na drodze straszy, dramatyzuje, przeraża, karci czy epatuje ludzką tragedią. Zdecydowaliśmy, że my będziemy promować pozytywne emocje, a nie agresję. Postawiliśmy na miłość! Niebieskie serce wręczone kierowcy przez bliską mu osobę, która go kocha, może być tym jedynym impulsem, który sprawi, że kierowca opamięta się na drodze.
Patrz także: Pijani rodzice wieźli 3,5-latkę
Można je powiesić np. przy lusterku w samochodzie. Ma ono przypominać kierowcy, że jest kochany, że w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien jechać ostrożnie. Przygotowano różne wersje serduszka, m.in. „Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredytu nie spłacę! Kocham, jedź ostrożnie!”. Jednak, ponieważ jest to kampania kreatywna, dostępne są także serduszka do wypełnienia własnym napisem.
2 mln serc dla „wariatów drogowych”
Czy kierowcy powieszą sobie takie serca w samochodzie? Organizatorzy kampanii są przekonani, że ich najbliżsi zrobią to dla nich. – "Stop Wariatom Drogowym" to działanie, które z pewnością skutecznie wzmocni proces budowania współodpowiedzialności obywateli za bezpieczeństwo przestrzeni publicznej. Dzięki m.in. takim kampaniom stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym z roku na rok poprawia się. W 2005 r. odnotowano niewiele ponad 48 tys. wypadków drogowych, w 2013 r. blisko 36 tys., co oznacza spadek na przestrzeni tych lat o 10 tys. zdarzeń – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, p.o. naczelnika Wydziału Profilaktyki Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP.
Czytaj też: Nowa komenda w Płocku już gotowa. Minister Sienkiewicz na otwarciu [ZDJĘCIA]
Kampanię wspólnie organizują policja i Fundacja PZU. Policjanci podjęli działania w zakresie prewencji kryminalnej, prezentując jej zasady w mediach i wręczając kierowcom serduszka przy okazji kontroli drogowych. Od września niebieskie serca będą rozdawane w szkołach przez patrole policji i agentów PZU, podczas festiwali muzycznych, jako inserty do prasy, na stacjach benzynowych, a także w oddziałach banku. Fundacja PZU ma nadzieję, że do końca tego roku w polskich samochodach znajdzie się 2 mln serc dla „wariatów drogowych”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie