Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym! Nowa kampania dla bezpieczeństwa na drogach

KWP Radom/ Andrzej Chyliński/Policja 997
Czy nowa kampania dla bezpieczeństwa na drogach okaże się skuteczna?
Czy nowa kampania dla bezpieczeństwa na drogach okaże się skuteczna? materiały prasowe
Z początkiem sierpnia ruszyła trzecia odsłona kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Skierowana jest przede wszystkim do osób najbliższych kierowcom, które mogą wpłynąć na ich zachowania podczas jazdy. Cel nieustannie ten sam - poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Poprzednie dwie kampanie Stop Wariatom Drogowym zostały przeprowadzone w latach 2005 i 2006. Choć nie przekonały one wszystkich do bezpiecznej jazdy, po ich zakończeniu dało się zauważyć statystyczny spadek liczby wypadków i rannych.

– Celem pierwszych dwóch edycji kampanii było przede wszystkim pokazanie kierowcom nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych zachowań na drodze. Choć użycie w niej określenia „wariat drogowy” wzbudzało kontrowersje i dyskusje, ponad 88 proc. badanych stwierdziło, że jest ono właściwe dla kierowcy jadącego niebezpiecznie – mówi Piotr Glen, dyrektor ds. zaangażowań społecznych Fundacji PZU.

Miłość przemawia bardziej?

– Obecnie większość akcji związanych z promowaniem bezpieczeństwa na drodze straszy, dramatyzuje, przeraża, karci czy epatuje ludzką tragedią. Zdecydowaliśmy, że my będziemy promować pozytywne emocje, a nie agresję. Postawiliśmy na miłość! Niebieskie serce wręczone kierowcy przez bliską mu osobę, która go kocha, może być tym jedynym impulsem, który sprawi, że kierowca opamięta się na drodze.

Patrz także: Pijani rodzice wieźli 3,5-latkę

Można je powiesić np. przy lusterku w samochodzie. Ma ono przypominać kierowcy, że jest kochany, że w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien jechać ostrożnie. Przygotowano różne wersje serduszka, m.in. „Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredytu nie spłacę! Kocham, jedź ostrożnie!”. Jednak, ponieważ jest to kampania kreatywna, dostępne są także serduszka do wypełnienia własnym napisem.

2 mln serc dla „wariatów drogowych”

Czy kierowcy powieszą sobie takie serca w samochodzie? Organizatorzy kampanii są przekonani, że ich najbliżsi zrobią to dla nich. – "Stop Wariatom Drogowym" to działanie, które z pewnością skutecznie wzmocni proces budowania współodpowiedzialności obywateli za bezpieczeństwo przestrzeni publicznej. Dzięki m.in. takim kampaniom stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym z roku na rok poprawia się. W 2005 r. odnotowano niewiele ponad 48 tys. wypadków drogowych, w 2013 r. blisko 36 tys., co oznacza spadek na przestrzeni tych lat o 10 tys. zdarzeń – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, p.o. naczelnika Wydziału Profilaktyki Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP.

Czytaj też: Nowa komenda w Płocku już gotowa. Minister Sienkiewicz na otwarciu [ZDJĘCIA]

Kampanię wspólnie organizują policja i Fundacja PZU. Policjanci podjęli działania w zakresie prewencji kryminalnej, prezentując jej zasady w mediach i wręczając kierowcom serduszka przy okazji kontroli drogowych. Od września niebieskie serca będą rozdawane w szkołach przez patrole policji i agentów PZU, podczas festiwali muzycznych, jako inserty do prasy, na stacjach benzynowych, a także w oddziałach banku. Fundacja PZU ma nadzieję, że do końca tego roku w polskich samochodach znajdzie się 2 mln serc dla „wariatów drogowych”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto