Studenci Politechniki budują niezwykły pojazd. W bolidzie Formuły Student, poza wysokiej jakości elementami, znajdą się nowoczesne rozwiązana wymyślone przez warszawskich żaków.
- Stal nanokrystaliczna zostanie użyta do wykonania półosi napędowych oraz piast bolidu. Są to elementy przenoszące bardzo duże obciążenia a dodatkowo, z powodu często zmieniających się obciążeń - ciągłe przyspieszanie i hamowanie bolidu - narażone są na tak zwane zniszczenie zmęczeniowe - mówi Szymon Marciniak z Politechniki Warszawskiej, członek projektu NanoStal. Nowoczesne rozwiązania tworzone są we współpracy z Wydziałem Inżynierii Materiałowej PW.
To jednak nie wszystkie innowacyjne rozwiązania wykorzystywane przez studentów. - W tegorocznym bolidzie będziemy sprawdzać ECU, czyli sterownik do silnika zaprojektowany i wykonany w całości przez naszego kolegę. To autorski projekt i jestem przekonany, że będzie działał doskonale, pozwalając na optymalne wykorzystanie parametrów napędu - tłumaczy Marek Gulka, Kierownik Zespołu WUT Racing.
Następnym etapem będą testy, podczas których bolid będzie sprawdzany w praktyce. - Jako jeden z niewielu zespołów wykonamy testy aerodynamiczne pojazdu podczas jazdy bolidu po torze oraz dokonamy pomiaru temperatur opon z wykorzystaniem kamer termowizyjnych, tak jak w Formule 1 - mówi Piotr Duda, kierownik Działu Aerodynamiki.
Studenci chcą przygotować bolid na dwa tegoroczne starty: w sierpniu na Węgrzech i we wrześniu we Włoszech. Dokończenie budowy pochłonie jeszcze 130 tys. zł. Młodzi konstruktorzy szukają jeszcze partnerów, którzy umożliwią kolejne starty unikatowego pojazdu.
Zobacz też: Remanent na UW. Studenci IKP mają swoje święto
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?