Bezpieczeństwo pracowników i gości to priorytet. Tak wychodzimy z kryzysu

Materiał powstał we współpracy z McDonald's
Bezpieczeństwo, zdrowie, higiena. Trzy priorytety, które zyskały jeszcze większe znaczenie w czasie pandemii koronawirusa. Dbamy o siebie i innych. Bezpieczeństwo zapewniają nam maseczki, płyny dezynfekujące. Jak radzą sobie z tą sytuacją restauratorzy? Zapytaliśmy o to panią Karolinę Sokół licencjobiorczynię 3 restauracji McDonald`s w Garwolinie, Mińsku Mazowieckim i Sokołowie Podlaskim.

Jak koronawius zmienił polskie restauracje?

Lockdown a później społeczna izolacja, której zasada była jedna: zostań w domu, zmieniła naszą codzienność. Polacy całkiem szybko odnaleźli się w tych nadzwyczajnych okolicznościach. Praca i nauka stały się zdalne, zakupy realizowaliśmy przez internet, a jedzenie zamawialiśmy z dowozem do domu.

Karolina Sokół, licencjobiorczyni McDonald`s, która prowadzi 3 restauracje w Garwolinie, Mińsku Mazowieckim i Sokołowie Podlaskim celnie opisuje wyzwania, jakie musiała podjąć branża gastronomiczna.

“Z ekonomicznego punktu widzenia pandemia najmocniej uderzyła w usługi. Szczególnie dotkliwie odczuł to sektor gastronomiczny. Na kilka tygodni działalność restauracji została mocno ograniczona. Sale jadalne zostały zamknięte, a obsługa gości była prowadzona jedynie przez okienko drive.”

Jak z pandemią koronawirusa poradziła sobie branża gastronomiczna? Strategie właścicieli były różne. Niektórzy do ostatniego momentu łudzili się, że restauracje nie zostaną zamknięte, inni przygotowywali się do tego z zaangażowaniem. Wiele restauracji, żeby utrzymać kontakt ze swoimi klientami, realizowało zamówienia online, z dowozem, lub odbiorem osobistym.

Według danych GUS w branży zakwaterowania i gastronomicznej pracuje prawie 300 tysięcy Polaków!* Dla wielu właścicieli priorytetem w tym trudnym czasie było utrzymanie biznesu i pracowników.

„Działalność gastronomiczna opiera się na ludziach. Od samego początku naszym głównym priorytetem było wyjście z pandemii w tym samym składzie. Każdy z nas podszedł do sytuacji ze zrozumieniem, dlatego przetrwaliśmy to razem. Jako silniejszy zespół. Dzięki temu dzisiaj jest nas więcej niż przed pandemią.” mówi Karolina Sokół.

W rozmowie z nami opowiada o także o strategii na dalsze działania.

“Dziś wyzwania są nieco inne. Krytyczne pozostaje zapewnienie bezpieczeństwa naszym gościom i pracownikom. To zawsze był priorytet w McDonald’s. Zmieniliśmy jednak wiele procedur, by wszystkie procesy przebiegały bezkontaktowo. To szczególnie ważne, by zapewnić naszym gościom poczucie bezpieczeństwa.” dodaje Karolina Sokół.

Po powrocie do nowej rzeczywistości restauracje muszą mierzyć się z nowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny.

Bezpieczeństwo w McDonald’s. Bezpieczny pracownik, bezpieczny gość

W McDonald`s podobnie jak w innych polskich restauracjach, wprowadzone musiały zostać konieczne zmiany, które zwiększały bezpieczeństwo zarówno pracowników jak i gości. Pracownicy są wyposażeni w środki ochrony osobistej, tj. rękawiczki, maseczki czy przyłbice, a wszystkie powierzchnie wspólne są na bieżąco dezynfekowane. Odległość pomiędzy stolikami jest bezpieczna, niektóre z nich wyłączone zostały z użycia. Przy drzwiach, kioskach oraz toaletach dostępne są płyny do dezynfekcji dłoni, a na podłodze znajdują się oznaczenia graficzne pomagające gościom zachować bezpieczną odległość.

McDonald’s blisko lokalnej społeczności

McDonald`s przez wielu traktowany jest jako światowy gigant. To, że restauracje są dostępne w wielu miejscach w Polsce i na świecie to fakt, ale te miejsca tworzą ludzie. Lokalni mieszkańcy znajdują zatrudnienie w restauracjach a przedsiębiorcy mają możliwość współpracy z firmą na zasadzie franczyzy.

„80% naszych gości i większość pracowników pochodzi z okolic. Dlatego bycie częścią społeczności jest niezwykle ważne. Staramy się angażować w lokalne działania. Restaurację w Sokołowie Podlaskim otworzyliśmy wraz z włodarzami tego miasta.” - mówi w rozmowie z nami Karolina Sokół, licencjobiorczyni 3 restauracji.

Dodaj ogłoszenie