Wśród głównych ustaleń znalazł się m.in. obowiązek podawania, oprócz numeru, ceny brutto każdej usługi. Informacja musi być podana czcionką nie mniejszą niż połowa wielkości czcionki numeru. Ma to umożliwić każdemu zapoznanie się z rzeczywistą ceną usługi.
Zostaną też wprowadzone progi kwotowe, dzienne i miesięczne - po przekroczeniu ustalonego pułapu klient zostanie o tym poinformowany poprzez SMS.
Ponadto na życzenie klienta operatorzy zablokują usługi w wybranych kategoriach.
Aktualnie Urząd Komunikacji Elektronicznej nie ma uprawnień, aby żądać zaprzestania prowadzenia konkursu czy loterii, nawet, jeżeli były zorganizowane w nieuczciwy sposób. Może jedynie apelować do operatorów i usługodawców o wprowadzenie odpowiednich mechanizmów.
W ciągu miesiąca zaplanowane jest trzecie spotkanie przy "stole bez kantów", podczas którego będą weryfikowane sposoby wdrażania mechanizmów ochrony konsumenta. Następnie, co 3 miesiące Prezes UKE będzie monitorował.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?