Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Modlińskiej. Kiedy powstaną tory z Żerania na Tarchomin

baw
Tramwaj na Modlińskiej. Kiedy powstaną tory z Żerania na Tarchomin
Tramwaj na Modlińskiej. Kiedy powstaną tory z Żerania na Tarchomin Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie planują przedłużenie trasy tramwajowej wzdłuż Modlińskiej z Żerania w kierunku Tarchomina. Spółka zleciła szczegółowe badania gruntu obok mostu nad kanałem Żerańskim przy ul. Modlińskiej. To jeden z kluczowych punktów zaplanowanej budowy linii tramwajowej, która docelowo połączy Tarchomin z Pragą Północ.

Trasa tramwajowa przy ul. Modlińskiej z Żerania na Tarchomin połączyłaby dwa istniejące odcinki sieci tramwajowej. Przygotowania do jej budowy na początek obejmą odwierty i opracowanie dokumentacji geotechnicznej wraz z analizą geologiczną obok mostu nad kanałem Żerańskim. Obiekt powstał przed laty właśnie z myślą o linii tramwajowej. Wykonawca będzie miał na to 30 dni.

Kolejne prace przygotowawcze to: analiza urbanistyczną, prognozy ruchu oraz koncepcja trasy wraz z kilkoma wariantami przebiegu. Jeszcze w tym roku spółka zamierza zlecić analizę ruchową, która odpowie na pytanie, ilu pasażerów mogłoby korzystać z takiej trasy. Drugi zamawiany dokument to analiza urbanistyczna, która pomoże w odpowiedzi na pytanie, jak przejść przez obszar Żerania. Obecnie rozważane są dwa warianty przebiegu trasy tramwajowej.

Projekt zakłada, że trasa po zachodniej stronie będzie mijać istniejącą pętlę tramwajową i autobusową Żerań FSO. Następnie tory zostałyby poprowadzone po zachodniej stronie ul. Modlińskiej. Później pierwszy wariant zakłada, że trasa będzie przebiegać od ul. Płochocińskiej aż do skrzyżowania z Trasą Mostu Północnego, a następnie po jej południowej stronie. W rejonie Traktu Nadwiślańskiego torowisko łączyłoby się z istniejącą trasą prowadzącą na Tarchomin.Drugi brany pod uwagę wariant zakłada poprowadzenie trasy wzdłuż Familijnej i Myśliborskiej do Trasy Mostu Północnego, do istniejącego torowiska. Ten drugi wariant lepiej obsługiwałby perspektywiczną zabudowę Żerania.

Tramwaje Warszawskie zamierzają również zająć się analizą oddziaływania inwestycji na środowisko i złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Jest to jedna z najważniejszych decyzji administracyjnych podczas takich inwestycji. Wydanie decyzji środowiskowej pozwoli na przygotowanie dokumentacji projektowej dla odcinka trasy tramwajowej od pętli Żerań FSO do ulicy Płochocińskiej. Budowa tego odcinka według planów miałaby zająć około 2 lat.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto