Znaczną część z nich stanowić będą dobrze nam znane niskopodłogowce. - W skład zamówienia będzie wchodziło 40 pojazdów przegubowych z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę Euro VI, 35 pojazdów klasy maxi o długości 12 metrów (norma spalania Euro VI) oraz pięć przegubowców na gaz CNG - informują Miejskie Zakłady Autobusowe.
Na stołecznych ulicach pojawi się także dwadzieścia nowych autobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Nowe pojazdy zastąpią wycofywane Solarisy Urbino 15, Jelcze M121M (które są wycofywane całkowicie z rynku), MAN-y NM 223 (też wkrótce znikną całkowicie ze stołecznych ulic) oraz MAN-y NG 313.
Zobacz też: Warszawę czeka elektryczna rewolucja. Powstała wielka ładowarka do autobusów [ZDJĘCIA]
W tej chwili ZTM rozpisał przetarg na dostarczenie autobusów. Trafią one do użytku za kilka miesięcy. Potencjalni dostawcy mają przede wszystkim zaproponować elektrooszczędne rozwiązania (np. panele fotowoltaiczne na dachach czy system odzyskiwania energii podczas hamowania).
Przypomnijmy, że miasto chce do 2020 roku wymienić znaczą część pojazdów. Za trzy lata cały Trakt Królewski mają obsługiwać autobusy elektryczne. W sumie ma ich być aż 130. W tej chwili ZTM testuje najnowsze rozwiązanie z polskiej fabryki - Solaris Urbin 18.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?