Bezpieczeństwo pasażerom ma zapewnić monitoring, a wagony powinny być wyposażone w pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Do tego, aby zadbać o estetykę nowych pociągów, ich karoseria będzie odporna na ataki grafficiarzy. Oprócz tego ZTM chce, aby pojazdy były przyjazne dla środowiska. - Elementy sprzętu mają być wykonane z surowców przetwarzalnych, wzięto też pod uwagę zużycie energii. Ma być na tyle ekologicznie, na ile się da - mówi rzecznik Metra Krzysztof Malawko.
Firmy chcące wziąć udział w przetargu na zgłoszenie oferty mają czas do 18 sierpnia tego roku. - Już w tej chwili konkurencja jest duża, będziemy starali się wybrać ofertę, która spełnia postawione wymagania przy przystępnej cenie - mówi Krzysztof Malawko. - Szczególną uwagę będziemy zwracać na bezpieczeństwo - dodaje.
Nowe pociągi, nawiązujące kolorystyką do barw stolicy, mają pojechać także I linią, dlatego będą przystosowane do dwóch systemów kierowania ruchem. Prawdopodobnie będzie to największy zakup w historii Warszawskiego Metra. Na poprzednie 108 wagonów francuskiej firmy Alstom wydano około 500 mln zł.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?