Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa szybkiej kolei Radom - Warszawa ma ruszyć w 2018 roku

MAG
Budowa szybkiej kolei Radom - Warszawa ma ruszyć w 2018 roku.
Budowa szybkiej kolei Radom - Warszawa ma ruszyć w 2018 roku. echodnia.eu
Realne terminy przebudowy torów ujawnia Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Według niego, przygotowania do prac budowlanych mają trwać od marca 2017 do sierpnia 2018 roku, a początek budowy na przełomie lata i jesieni 2018 roku. Ich końca jednak nie określono.

Dobre położenie w centralnej części Polski, w większości dwutorowe, zelektryfikowane linie kolejowe do stolicy oraz miast wojewódzkich, a jednocześnie z roku na rok coraz gorsze warunki przejazdu pociągami i znikające bezpośrednie połączenia kolejowe - to paradoks, z którym od lat muszą borykać się mieszkańcy Radomia i regionu. Wszystko przez przeciągający się o całe lata remont linii kolejowej numer 8 na odcinku z Radomia do Warszawy.

Terminy prac przy przebudowie linii kolejowej numer 8 pojawiły się w odpowiedzi na interpelację Andrzeja Kosztowniaka, posła Prawa i Sprawiedliwości, który zapytał ministerstwo infrastruktury i budownictwa o przyczyny kolejowej marginalizacji Radomia i regionu.

- Miasta o podobnej wielkości mają o wiele więcej połączeń dalekobieżnych niż Radom. Liczba połączeń do Warszawy i Kielc jest niewystarczająca, a wiele pociągów łączących te dwa miasta omija Radom, wydłuża się również czas przejazdów pociągów Intercity do stolicy - wylicza poseł Kosztowniak.

Wiceminister Piotr Stomma w odpowiedzi na interpelację posła, stwierdził, że zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym do 2023 roku na prace pomiędzy stacjami Warszawa - Okęcie a Radom mają być wydane około 2 miliardy złotych. Na odcinku Czachówek - Radom przygotowania do robót (prace projektowe, pozwolenia na budowę) mają trwać od marca 2017 roku do sierpnia 2018 roku, a same prace budowlane powinny zacząć się w drugiej połowie 2018 roku. Niestety, wiceminister nie określa w tym piśmie terminów zakończenia prac przy szybkiej kolei.

Według niego, po remoncie pociągi pasażerskie będą mogły jeździć tamtędy z prędkościami 160 kilometrów na godzinę z wyjątkiem kilku krótkich odcinków, gdzie będą musiały zwalniać do prędkości rzędu 100-140 kilometrów na godzinę.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto